Let motorovým letadlem
Seznamovací lety s motorovými letadly umožní flexibilně nastavit letovou trasu dle vašeho přání. Provádíme je na letadlech Cessna 172, Zlín Z-43 a L40 Metasokol. Všechna letadla umožní let v obsazení 1 pilot + až 2 dospělí a 1 dítě.
Kategorie: | Koupit letenku |
---|
Lety motorovým letadlem jsou vhodné pro všechny zájemce, kteří chtějí navštívit zajímavá místa a prohlédnout si je z ptačí perspektivy, nebo jednoduše poznat let sportovním letadlem.
Můžete si vybrat jeden za tří typů jednomotorových letadel a s pilotem se domluvit na nejvhodnější trase letu. Jako námět, a představu o časové náročnosti, zde uvádíme zajímavé trasy do našeho okolí.
Příklady možných variant leteckého zážitku
Kratší varianta o délce 20 - 30 minut: Trasa Zbraslavice – přehrada Želivka – Posázaví – Zbraslavice
I během kratšího letu je možné poznat celou řadu zajímavostí okolí Zbraslavic, které se vyznačuje malebným údolím řeky Sázavy se spoustou meandrů a romantických zákoutí. V blízkosti města Zruče nad Sázavou lze pak přelétnout největší zásobárnu pitné vody pro Prahu – přehradu Želivku s křišťálově průzračnou vodou. Je také možné navštívit Kutnou Horu s jejím světoznámým chrámem Svaté Barbory.
Delší let o délce 60 minut: Trasa Zbraslavice – Karlštejn – Posázaví – Zbraslavice
Letem na západ můžete narazit na gotický hrad Karlštejn vybudovaný českým králem a římským císařem Karlem IV, který zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Po trase poznáte většinu posázaví, Benešovsko, soutok Sázavy s Vltavou a Brdskou vrchovinu.
Zlin Z-43 - Oblíbené české sportovní letadlo
Zlin Z-43 je jednomotorový dolnoplošník české výroby a umožní let v obsazení 1 pilot + až 2 dospělí a 1 dítě.
Z - 43 je celokovový jednomotorový dolnoplošník. Kovová kostra křídla a pevných i pohyblivých ocasních ploch je potažena duralem. Přední část trupu jesvařena z ocelových trubek a potažena odnímatelnými laminátovými kryty, zadní část trupu jeduralová poloskořepina. Krycí plechy jsou provedeny v duralových výliscích.
Letoun je vybaven řadovým invertním motorem AVIA M-337 AK o výkonu 156 kW (210 k) s přeplňováním klasickým radiálním kompresorem, který pohání kovovou, dvoulistou, za letustavitelnou vrtuli Avia V-500A o průměru 2 m. Hlavní podvozek příďového typu tvoří ploché ocelové pružiny, řiditelné přední kolo je umístěno vlevo od podélné osy letounu.
Základní specifikace letounu Zlín Z-43
Motor | M 337 AK |
Tah motoru | 156 kW /210 k |
Maximální rychlost | 286 km/h |
Cestovní rychlost | 180 km/h |
Maximální dolet | 950 km |
Dostup | 5000 m |
Hmotnost prázdného letadla | 730 kg |
Max. vzletová hmotnost | 1350kg |
Rozpětí | 9,76 m |
Délka | 7,75 m |
Výška | 2,91 m |
Cessna 172 - Americká klasika
Cessna 172 je americká klasika a nejrozšířenejší letadlo na světě. Jednomotorový hornoplošník americké výroby umožní let v obsazení 1 pilot + až 2 dospělí a 1 dítě.
Cessna C172 je celokovový, jednomotorový, hornoplošník pro 4 cestující (1 pilot + 3 cestující). Hornoplošník cestujícím zajišťuje vynikající výhled a vykazuje lepší letové vlastnosti a má vyšší míru aerodynamické stability než dolnoplošník. Kabina je vybavena dvěma dveřmi po každé straně letounu a za kabinou cestujících dveřmi zavazadlového prostoru, a je vhodná pro vyhlídkové lety. Letoun je vybaven motorem Lycoming O-320-H2AD o 160 koňlských silách při 2400 otáčkách a pevnou kovovou vrtulí.
Základní specifikace Let letounem CESSNA 172
Motor | Lycoming O-320-H2AD |
Výkon motoru | 120kW / 160 k |
Cestovní rychlost | 226 km/h |
Maximální rychlost | 228 km/h |
Maximální dolet | 1074 km |
Dostup | 4115 m |
Objem nádrží | 144 l |
Hmotnost prázdného letadla | 736 kg |
Max. vzletová hmotnost | 1113 kg |
Rozpětí | 11,00 m |
Délka | 8,28 m |
Výška | 2,72 m |
Nosná plocha | 12,40 m2 |
L-40 Meta Sokol - české klasické letadlo s vynikajícími výkony
L40 Metasokol je jednomotorový dolnoplošník české výroby a umožní let v obsazení 1 pilot + až 2 dospělí a 1 dítě.
L-40 je jednomotorový celokovový samonosnýčtyřmístný dolnoplošník s tříkolovým podvozkem s předsunutým ostruhovým kolem. Jedná se o velice úsporný typ letounu pro tři až čtyři pasažéry včetně pilota. Letoun je vybaven motorem M 332. M 332 je zážehový invertní čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a kompresorem o výkonu 140 k. Spotřeba činí 32 l/hodinu a letoun je vybaven dvěma nádržemi po 55 l, umístěnými v křídlech. Dále je letoun vybaven elektricky stavitelnou vrtulí Avia V-410. Kabina je vybavena dvojím řízením s půlvolanty, jejíž překryt se odsouvá vzad. Zajímavostí tohoto letounu jsou svislá a vodorovná ocasní plocha, které jsou mezi sebou vzájemně zaměnitelné.
Základní specifikace Let letounem L 40 Metasokol
Motor | M 332 |
Tah motoru | 103 kW / 140 k |
Maximální rychlost | 240 km/h |
Maximální dolet | 1100 km |
Dostup | 5000 m |
Hmotnost prázdného letadla | 534kg |
Max. vzletová hmotnost | 935 kg |
Rozpětí | 10,05 m |
Délka | 7,54 m |
Výška | 2,52 m |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.