Let větroněm (kluzákem)
Plachtění je považováno za královskou disciplínu leteckého sportu. Seznamovací zážitkové lety provádíme na dvoumístných kluzácích L 23 Super Blaník a G-103 Twin Astir. Vždy se jedná o let pro jednoho zájemce, spolu s naším zkušeným pilotem. Lety větroněm provádíme na kluzácích G-103 "Twin Astir", nebo L-23 "Super Blaník".
Kategorie: | Koupit letenku |
---|
Let větroněm, jinak také kluzákem či bezmotorovým letadlem, představuje jeden z nejromantičtějších leteckých zážitků vůbec.
Plachtění je považováno za královskou disciplínu leteckého sportu. Je to splnění odvěké touhy člověka létat s využitím přírodních zákonů.
Lety jsou prováděny na dvoumístných kluzácích L 23 Super Blaník a G-103 Twin Astir. Vždy se jedná o let pro jednoho zájemce, spolu s naším zkušeným pilotem.
Tyto lety jsou více závislé na vhodném počasí.
Detailní popis kluzáku G-103 ''Twin Astir''
Trup je tvořen kompozitovou skořepinou ze sklených vláken a epoxidové pryskyřice. Křídla jsou také skořepinová, ale potah je tvořen sendvičí CfC (compozit-foam-compozit). Nosník křídla je sklolaminátový. Dvoudílný kryt pilotního prostoru je vylisován z organického skla, oba díly se nezávisle odklápí doprava. Přistávací zařízení tvoří zatahovací kolo ve spodní části trupu a pevné kolo na zádi. Vlečné zařízení je v přídi trupu.
Detailní popis kluzáku L-23 ''Super Blaník''
Větroň L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovový hornoplošník určený pro všechny stupně výcviku a to od elementárního až po speciální výcvik v létání bez vidu, vyšší pilotáže a rovněž k výkonnému plachtění. V obsazení jednou osobou je vhodný i k létání základní akrobacie. Trup je oválného průřezu, poloskořepinové konstrukce. Křídla jsou samonosná, celokovová, lichoběžníkového průřezu a jsou opatřena křidélky. Pevné části letounu jako jsou křídla, trup a nepohyblivé ocasní plochy jsou potaženy duralem. Pohyblivé části jako jsou křidélka nebo vodorovné a svislé ocasní plochy jsou potaženy plátnem. Pilotní prostor je vybaven dvěma palubními deskami, zdvojeným řízením a ostatními ovládacími prvky rovněž ve zdvojené verzi. Překryt kabiny je tvořen dvěma oddělenými průhlednými kryty z organického skla, zadním odklopným vzad na trup a předním odklopným do boku. Přistávací zařízení tvoří zatahovací kolo a ostruhové kolečko. Vlečné zařízení pro start aerovlekem je umístěno v přídi kluzáku a pro vzlet za navijákem na boku trupu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.